tisdag 2 december 2008

Open Source och Krisen

Hm... Jag hade precis ett web.03 samtal med min bror, vi talade över skype men genom hans mobiltelefon. Fantastiskt. Men hur ser man chatmeddelandena när man håller luren vid örat? We.04 kanske är lösningen på den sortens problem.

Det var ett intressant samtal. Bl.a. frågade han mig vad jag ska göra med bloggen när jag har installerat Linux. Bra fråga.

Vi diskuterade dessutom att man kan känna sig mindre än maximalt stimulerad av sitt jobb, och nu slår mig en sak... Jag ska använda bloggen till att göra min egen mediaanalys, där jag själv bestämmer allt, t.o.m. det ämne som ska undersökas.

Ämnet blir: Hur diskuteras öppen källkod i samband med den ekonomiska krisen?

Alla program som används kommer, givetvis, liksom alla eventuella forskningsresultat att vara öppna. Det kommer bli Google docs, open office och bloggar.

Hoppas någon vill läsa det. Jag vill skriva det :)

1 kommentar:

  1. Jag kom på att lösningen faktiskt redan finns: handsfree. :)

    SvaraRadera